Bij Hoevelaken... rechtdoor..! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Laura - WaarBenJij.nu Bij Hoevelaken... rechtdoor..! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Laura - WaarBenJij.nu

Bij Hoevelaken... rechtdoor..!

Door: Stephanie en Laura

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

30 Augustus 2014 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,

Waar moeten we eigenlijk beginnen. Eerste dag was achteraf gezien toch best zwaar. We hebben de eerste dag al ontzettend veel gedaan, gezien en beleefd. We hebben nu een reis van 9 uur erop zitten. Zo weten we nu dat in Barneveld naast de eieren en de kippen, jan dparrelaar, de ridder was voor Het Plaatselijke Belang. Zo dachten we ook dat someren om niks bekent stond, maar niks is minder waar want het heeft de beruchte 'Die Heise Bierfesten' en bed-in-breakfast 't Heidenroosje'.

Vervolgens hebben we de bossen van brabant getrotseerd en zijn we bij Hoevelaken niet rechtsaf gegaan maar rechtdoor.

En hou op over de verachillende bevolkingsgroepen. Om met diverse bevolkingsgroepen in aanraking te komen hebben wij meerdere petities moeten tekenen om het maatschappelijke belang in de regio mede te steunen.

Goede richting aangeven blijkt tegenwoordig lastig te zijn, ook als het een plaatsje naast je eigen nederzetting. Zo vroegen we aan een oude inwoner in Ugchelen of hij ons de weg kon wijzen naar Engeland. 'Ja meneer, dit ligt toch echt naast uw dorp', was ons antwoord nadat hij ons verbaast aankeek. Het proberen om een mogelijke route te geven heeft bijna 15 min geduurd, terwijl dit natuurlijk niet had gehoeven als je al zolang daar woont.

Onze volgende stop word Den Bosch, want wij hebben gehoord dat we daar op zoek kunnen gaan naar de plaatselijke lekkernijen.

Word vervolgd!

X Stephanie en Laura